Как Maple Bear гарантира високо качество на образованието

В Maple Bear сме посветени на това всички наши училища по света да предлагат едно и също високо качество на образование. Затова създадохме специална програма – Maple Bear Quality Assurance (MBQA), която ни помага да следим дали всяко училище прилага ефективно канадската методика на преподаване.
Всяка година, всяко Maple Bear училище преминава през проверка, ръководена от канадски училищни администратори с дългогодишен опит. Те посещават училището, подкрепят екипа и оценяват как се прилага програмата.
Този процес ни гарантира, че независимо в коя държава се намира училището, децата получават същото качествено образование, каквото би им било осигурено и в Канада.

Цел на програмата за осигуряване на качество на Maple Bear (MBQA)

Процесът MBQA е изграден върху четири основни цели, които отразяват ангажимента ни към високи стандарти и постоянно усъвършенстване:

Чрез тези цели програмата MBQA насърчава постоянно усъвършенстване, стратегическо планиране и силно съответствие с мисията на Maple Bear за високи образователни стандарти и качество.

Честота на прегледите за осигуряване на качеството

След първата година от откриването си, всяко училище Maple Bear преминава през ежегоден преглед за осигуряване на качеството (MBQA). Този редовен цикъл гарантира, че всяко училище получава необходимата подкрепа, за да поддържа и непрекъснато да подобрява качеството на образованието.

Какво включва инструментът за оценка на качеството

Инструментът за осигуряване на качество в Maple Bear се фокусира върху четири основни сфери. Всяка от тях съдържа конкретни показатели, които се оценяват по следната скала: Ограничено ниво – има сериозни пропуски; Под очакванията – нуждае се от подобрение; Отговаря на очакванията – изпълнява изискванията на програмата; Надминава очакванията – показва изключително високо качество.

Сфера 1

Съгласуваност между програмите на Maple Bear и местните образователни изисквания

7 показателя, които гарантират стандарта:

Училището спазва основните принципи на двуезичното образование както в националната, така и в международната програма. Това се постига чрез ангажираност към правилното прилагане на учебната програма, осигуряване на подходящ преподавателски състав и развитие и набавяне на нужните образователни ресурси.

Сфера 2

Ръководство и управление

7 показателя, които гарантират стандарта:

Ефективните ръководители на училището са в основата на култура на високи изисквания, приобщаващ подход към преподаването и ученето, развитието на отлично преподаване, качествени училища и в крайна сметка – повишени успехи и благосъстояние на учениците.

Сфера 3

Качество на преподаването и ученето

7 показателя, които гарантират стандарта:

Учителите оставят трайно влияние, като създават позитивна среда, ориентирана към ученика, където мотивацията, ангажираността и активното участие на учениците са водещи. Те насърчават приобщаването, подкрепят любопитството и креативността чрез съвместни и иновативни учебни преживявания.

Сфера 4

Оценяване, анализ и отчитане

5 показателя, които гарантират стандарта:

Училището използва данните от оценяването, за да идентифицира нуждите на учениците и да планира обучението така, че постоянно да ги води от настоящото ниво на знания, разбиране и умения към следващото ниво на постижения.

Значението на това да бъдеш част от глобална мрежа

Регионалните директори на Maple Bear имат ключова роля в координирането и наблюдението на процеса MBQA. Те:

Ревизори за академично качество

Нашите ревизори са опитни канадски ръководители на училища с богат опит в образователното лидерство и педагогика. Тяхната роля е ключова за успеха на програмата за осигуряване на качество, като те:

Процесът на посещение на училище

По време на посещението по програмата за осигуряване на качество (MBQA) ревизорите следват структуриран процес, за да оценят напредъка на училището и да му предоставят подкрепа.

1

Първоначална среща

Ревизорът се среща с ръководството на училището, за да обсъдят самооценяването на училището и други доказателства за практиките в училището.

2

Наблюдения и събиране на данни

Ревизорът извършва обход на училището, наблюдава занятията и провежда интервюта с учители, за да събере цялостна картина за учебния процес.

3

Изготвяне на план за подобряване на училището

В сътрудничество с ръководството на училището, ревизорът формулира SMART цели и Планове за действие, насочени към постигане на растеж и подобрение в ключови области.

4

Активно и практическо обучение

Ние поставяме акцент върху учебния процес чрез практически и ангажиращи дейности, които правят ученето интересно и смислено. Чрез изследователски подход учениците се насърчават да търсят, задават въпроси и разбират концепциите в дълбочина, развивайки умения за критично мислене и обич към откривателството.

След прегледа: План за развитие на училището

След посещението всяко училище получава подробен План за развитие. Този план включва до три SMART цели с конкретни стъпки за действие, насочени към подкрепа на непрекъснатото развитие в съответствие със стандартите на Maple Bear. Регионалният директор поддържа тясна връзка с училището, за да улесни изпълнението на плана, да проведе последващи срещи и да осигури отговорност.

Защо е важна програмата за осигуряване на качеството на Maple Bear

Програмата за осигуряване на качеството е в основата на нашето желание да предоставяме образование с високи стандарти. Тя ни помага постоянно да подобряваме учебния процес и да отговаряме на очакванията на родителите. Благодарение на нея, всяко училище Maple Bear гарантира стабилно качество и създава среда, в която учениците могат да развият пълния си потенциал и да се подготвят за успех в бъдещето.