Нашите учители адаптират учебния процес така, че да отговаря на индивидуалните нужди и силни страни на всяко дете.
Програмата на Maple Bear е посветена на развитието на ученици, които учат през целия живот, чрез практичен и ангажиращ подход. Вярваме, че всяко дете може да успее в балансирана учебна среда, която стимулира любопитството, увереността и академичните умения. Нашата учебна програма, базирана на канадските образователни стандарти, цели да вдъхнови учениците да изследват, задават въпроси и създават смислени връзки между предмети като езикова грамотност, четене, математика, природни науки, технологии и устойчиво развитие.
Чрез съчетаване на директно преподаване и учене чрез опит, ние подготвяме учениците да се включват активно в света около тях и да развиват критично мислене – ключово умение за бъдещ успех.
В Maple Bear учениците учат английски чрез пълно езиково потапяне – това означава, че през целия учебен ден те са заобиколени от английски език. Те го използват в реални ситуации и разговори, точно както са научили родния си език. Не учат езика само с уроци, а чрез много забавни и интересни дейности, които правят езика жив и лесен за усвояване. Така децата естествено научават думи, граматика и произношение и с времето говорят свободно английски.
Пълното езиково потапяне означава, че децата са напълно обградени от английски език. От най-ранна възраст те слушат музика, слушат истории, правят практични задачи и говорят с учители и съученици на английски. Това им помага да учат езика естествено и с желание.
Научни изследвания потвърждават, че усвояването на езика преминава през няколко ясно определени етапа:
Децата първо се съсредоточават върху слушането и разбирането. След това започват да свързват звуците със значения и използват прости думи, за да изразят нужди и желания. С напредването на разбирането си, те започват да разпознават написани думи, което създава основа за уменията по четене и писане. Всеки следващ етап се изгражда върху предишния, водейки до цялостно овладяване на езика.
Нашите ученици учат английски както родния си език — чрез естествено общуване.
В Maple Bear учим така, че всяко дете да е активен участник в учебния процес. Вместо просто да слушат, учениците задават въпроси, изследват и учат според своите интереси и силни страни. Не сме като традиционното училище, където учениците само приемат информация. Тук те сами участват и оформят своя начин на учене.
В Maple Bear не гледаме на учениците по един и същи начин. Учителите знаят, че в обучението няма универсален подход, който да пасва на всички. Всяко дете има своя история, способности и начин на учене, затова създаваме гъвкава и приобщаваща учебна среда, която отговаря на различните нужди. Това може да включва допълнителни упражнения, тихи зони, визуални материали, помощ от съученици или различни видове задачи — всичко, което помага на детето да успее.
Ние „учим цялото дете“ — мисловно, социално, емоционално и физически, като се съобразяваме с етапа на развитие и силните страни на всяко дете.
В традиционните класни стаи обучението често е строго и се базира основно на учебници, като се акцентира върху запаметяването и изпитите.
В класните стаи на Maple Bear, насочени към учениците, се обръща внимание на по-общите и важни концепции, свързани с реалния живот. Например:
Учебната програма е фиксирана и изисква много запаметяване и тестове.
Учебната програма е гъвкава, отговаря на въпросите на учениците и включва много практически и интерактивни дейности, които помагат на учениците да свързват знанията с живота.
В училищата Maple Bear оценяването е непрекъснато и е част от учебния процес. То се прави чрез наблюдения и проекти, а не само чрез тестове.
Учениците се включват в интерактивни и практически задачи, свързани с реалния живот.
Учениците взимат решения, участват в планирането на уроците и учат със собствено темпо.
Maple Bear позволява на учениците да изследват теми, които ги вълнуват, насърчавайки любовта към ученето през целия им живот.
Когато учат по своите интереси и със собствено темпо, учениците стават по-ангажирани.
Учениците учат заедно и изграждат връзки с връстници и учители.
Учениците се гордеят с постиженията си и изграждат основа за самостоятелно учене през целия живот.
Обучението, в което ученикът е в центъра, разглежда децата като мислещи и активно участващи в собствения си учебен процес. Например, ако учениците проявят интерес към тема като пчелите, учителят ги насърчава да изследват по-задълбочено чрез различни творчески проекти – проучвания, презентации или мултимедийни разработки, вместо просто да запаметяват факти.
В такава среда ученето не е пасивно. Учениците активно изследват, задават въпроси и свързват идеи по начин, който е близък до техния опит и знания.
Нашите учители адаптират учебния процес така, че да отговаря на индивидуалните нужди и силни страни на всяко дете.
Този метод изгражда важни умения за живота – като самостоятелност, критично мислене и устойчивост – като постепенно насърчава учениците да поемат все по-голяма отговорност за собственото си учене.
Образователният подход на Maple Bear следва модела на постепенно предаване на отговорността, при който учениците преминават от обучение с водене от учителя към самостоятелно овладяване на знания и умения. Това е основен принцип в педагогиката на Maple Bear.
Този подход развива увереност и способност у децата да се справят с по-сложни задачи сами, докато ролята на учителя постепенно се променя – от „лектор на сцената“ към „водач отстрани“.
Основните етапи включват:
Чрез постепенното поемане на отговорност даваме на учениците увереността и уменията да станат самостоятелни и мотивирани ученици за цял живот – способни да се справят с нови предизвикателства сами.
В Maple Bear грамотността е в основата на обучението на всички нива. Тя позволява на учениците да използват езика ефективно в ежедневието. Чрез балансиран подход към грамотността, децата развиват умения за четене, писане, говорене и слушане, като устната реч стои в основата на всичко. В ранна възраст това се постига чрез четене на приказки, песни, рими и игри. Учителите използват методи като водено и самостоятелно четене и писане, като постепенно изграждат увереност и умения у учениците за цял живот.
Четенето се насърчава от най-ранна възраст с цел не само усвояване на умението, но и изграждане на любов към книгите. Децата преминават от споделено и насочвано четене към самостоятелно. Учителите създават богата литературна среда, в която ежедневно се чете и се въвеждат понятия като автор, жанр и тематика. Чрез интерактивни стратегии учениците развиват речник, разбиране и мислене, които изграждат основа за критично мислене и учене през целия живот.
Обучението по математика в Maple Bear има за цел да направи предмета значим, като го свърже с реалния живот. Учениците започват с практически занимания и постепенно преминават към по-абстрактни задачи. Основен акцент се поставя върху решаването на проблеми, логическо мислене и работа в екип. Провеждат се и работилници с участие на родители, за да се пренесе ученето и у дома. Така математиката се превръща в част от ежедневието и развива аналитично мислене.
Любопитството е двигателят на ученето по природни науки. Още от ранна възраст децата се насърчават да наблюдават, задават въпроси и експериментират. Те учат чрез опит и изследване – от природни явления до собствени малки експерименти. С напредването на възрастта, в обучението се включват научният и дизайнерският процес, които развиват аналитично мислене и умения за решаване на проблеми. Средата в училището – лаборатории, библиотеки и общи пространства – подкрепя откривателския дух и реалната приложимост на знанието.
Технологиите са естествена част от обучението в Maple Bear. Учениците използват мултимедийни инструменти, учат основи на програмирането и ползват платформи като Google Classroom. Под ръководството на учители те се учат да използват технологиите отговорно и целенасочено. Чрез работа по проекти, включително в сферата на роботиката и дигиталните медии, учениците развиват дигитална грамотност и умения за работа в екип – важни за съвременния свят.
Maple Bear възпитава отношение към устойчивото развитие чрез конкретни дейности и навици в училищния живот. Учениците участват в градинарство, проекти за рециклиране, пестене на ресурси и грижа за природата. Така се изгражда не само екологична, но и социална отговорност – разбиране, че устойчивостта е въпрос на общо благополучие и справедливо използване на ресурсите. Целта е децата да израснат като ангажирани граждани с желание да допринасят за по-добър свят.
Всяко образователно пътешествие започва със здрава основа – основа, която развива потенциала на всяко дете в Maple Bear.
Нашият подход към обучението създава вдъхновяваща и ефективна учебна среда, в която ученикът е в центъра на всичко. Независимо дали е в класната стая или у дома, неговото развитие, любопитство и радост от ученето са наш основен приоритет.
MyMapleBear е важна част от тази мисия – платформа с иновативни ресурси и инструменти, които обогатяват образователния процес и подкрепят ученето навсякъде.
Платформата интегрира дигитални инструменти, които създават динамично и приятно учебно пътешествие за ученици, учители и родители.
Родителите получават по-добра представа за учебния процес на своето дете, което укрепва връзката между дома и училището.
Осигурен е безопасен достъп до висококачествени, базирани на изследвания образователни материали, които подкрепят обучението както в клас, така и вкъщи.
Насърчава креативността и взаимодействието чрез изследователско обучение, дигитални ресурси и съвместни дейности.
Поддържа активно, практическо обучение – както в клас, така и вкъщи, повишавайки ангажираността и успеха на учениците.
Осигурява последователно високо качество във всички училища Maple Bear, засилвайки световната репутация на марката.
Създава свързана учебна екосистема, която обединява учители, ученици и семейства.
Осигурява среда за съвместна работа, в която училищните ръководители, учителите, родителите и учениците играят важна роля за успеха на детето.
Нашите учебни материали са създадени, за да затвърдят ключовите понятия и да подобрят разбирането на учениците чрез ангажиращи упражнения. Тези материали включват:
Съобразени с учебната програма на Maple Bear, те са насочени към практическо и изследователско обучение, което повишава интереса и разбирането на учениците.
Всеобхватните ресурси по математика, природни науки и английски език осигуряват цялостно и балансирано образователно преживяване.
Богат архив от електронни книги и интерактивно съдържание на английски език, достъпни по всяко време и навсякъде. Учениците имат достъп до разнообразна библиотека с над 2700 електронни книги, които подпомагат самостоятелното четене и развитието на грамотността.
Интерактивни приложения, които подпомагат различни учебни предмети, като предоставят възможности на учениците да упражняват и изследват понятия по ангажиращ и интересен начин.
My Maple Bear обединява учебни ресурси, обогатени материали, иновативни методи на преподаване и дигитални инструменти в собствена платформа, създавайки ангажираща учебна среда, която подобрява академичните резултати и прави учебния процес приятен за ученици, учители и родители.
В Maple Bear учителите изпълняват много повече от просто преподавателска функция – те създават стабилни и подкрепящи отношения, които служат като основа за образователния път на учениците. Ефективното преподаване при нас е силно свързано с разбирането на всеки ученик – неговите интереси, индивидуален стил на учене и предизвикателства. Това познаване позволява на учителите да адаптират учебния процес според нуждите на всеки ученик, като така създават смислени и персонализирани учебни преживявания. В тази подкрепяща среда учителите са истински партньори на учениците, което допринася за изграждането на тяхната увереност и повишава ангажираността им в ученето.
„Една от най-важните задачи на учителя е да управлява класната стая ефективно“ (Marzano & Marzano, 2003). Чрез това учителите задават ясни очаквания, създават усещане за сигурност и гарантират, че учениците са напълно ангажирани в учебния процес. По много начини ролята на учителя може да се сравни с тази на въздушен контролен оператор, който насочва учениците плавно през тяхното учебно пътуване, както посочват Mundschenk, Miner и Nastally. Като умело управляват преходите, ежедневните ритуали и взаимодействията, учителите помагат на учениците да се съсредоточат върху ученето, като същевременно поддържат позитивна и подкрепяща атмосфера в класната стая.
Управлението на класната стая включва и изграждането на връзки с учениците, създавайки контакт, който позволява на учителите да разбират силните страни и мотивацията на всеки ученик, както и трудностите, с които се сблъсква. Чрез грижовна и последователна подкрепа и чрез създаване на учебни дейности, съобразени с индивидуалните нужди, учителите в Maple Bear създават атмосфера, в която учениците се чувстват сигурни и мотивирани. Този подход помага на учениците да се развиват успешно както в учебен, така и в социален и емоционален план, като учителите подпомагат всеки ученик по уникалния му път на растеж и открития.
В Maple Bear книгите имат ключова роля за развиване на любов към ученето, усъвършенстване на грамотността и подкрепа на цялостното развитие на детето. Те се избират с голямо внимание, като се съобразяват с няколко основни принципа:
Книгите се подбират така, че да отговарят на интересите на децата, като ги правят ангажирани и близки до техния свят. Това стимулира любопитството и насърчава трайната любов към четенето.
При избора се гарантира, че книгите не съдържат клиширани или ограничаващи стереотипи за герои, като по този начин се насърчава приобщаването и представителството на различни групи.
Книгите внимателно се подбират и се интегрират безпроблемно в двуезичната учебна програма на Maple Bear, подпомагайки усвояването на езика, критичното мислене и социално-емоционалното развитие.
Книгите са съобразени с етапите на развитие на децата – от начинаещи читатели до по-напреднали, като осигуряват предизвикателство, но същевременно изграждат увереност.
Maple Bear акцентира върху включването на книги, които отразяват различни култури, като по този начин се насърчава глобалната осъзнатост и емпатия у децата.
Често книгите съдържат интерактивни елементи, живи илюстрации и разказвателни техники, които пленяват младите читатели, превръщайки четенето в радостно и обогатяващо преживяване. Този внимателен подход към избора на книги отговаря на ангажимента на Maple Bear да развива всестранно развити, любознателни и съпричастни ученици.
Във философията на Maple Bear класната стая се разглежда като „трети учител“ — динамична учебна среда, създадена да стимулира любопитството, взаимодействието и изследването. Всеки елемент — от мебелите до книгите и игрите — е подбран с мисъл, за да подобри учебния процес и да подкрепи целите на всяко занимание. Класните стаи в Maple Bear са специално организирани така, че да насърчават ученико-ориентирано обучение, взаимодействие между учениците и самостоятелност, като по този начин подпомагат както социалното, така и когнитивното развитие на децата.
Във всяка класна стая има различни учебни центрове, в които учениците се учат чрез активна практика и опит. Тези центрове са тематични зони, всяка от които е посветена на конкретен предмет или умение — например математика, природни науки или езикови изкуства. Те дават възможност на децата да изследват и упражняват знанията си по смислен и осезаем начин. Учебните центрове насърчават активното участие, сътрудничеството и диференцираното обучение, като позволяват на учениците да работят по задачи, съобразени с индивидуалното им ниво, често самостоятелно или в партньорство с връстници. Освен това тези центрове предоставят възможности за работа в малки групи, което дава на учителите ценен шанс да подкрепят учениците с развиването на конкретни умения или справянето с предизвикателства.
Добре проектираното учебно пространство не само подобрява процеса на учене, но и естествено подпомага усвояването на езика в среда с двуезично потапяне. Като обграждат учениците с материали както на английски, така и на техния роден език, класните стаи на Maple Bear стимулират развитието на езикови умения в една спокойна, игрова и богата на знания среда. Стратегическото използване на аудиовизуални средства и технологии допълнително обогатява учебния процес, превръщайки всяка класна стая във вдъхновяващо и интерактивно място, където знанието, критичното мислене и сътрудничеството процъфтяват.
Целта на преподавателите в Maple Bear е да управляват класната стая по начин, който създава смислени и ангажиращи учебни преживявания за учениците. По този начин класната стая се превръща в място, където академичният растеж върви ръка за ръка със социалното развитие, като дава на учениците увереност и умения да учат през целия си живот.
В Maple Bear се стремим да възпитаваме устойчиви, знаещи и социално отговорни ученици, готови да посрещнат предизвикателствата на глобализирания свят. Нашият подход комбинира изграждането на умения с изследователски подход, воден от любопитството, подкрепяйки академичното и личностното развитие на всяко дете. Ако търсите учебна среда, която цени както високите академични стандарти, така и цялостното развитие на вашето дете, Maple Bear е тук, за да ги води по техния път.
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.